Al ruim 60 jaar is PNOzorg de specialist in zorgverzekeringen voor mensen die werkzaam zijn in de media en in de creatieve sector. Bij ons krijg je altijd optimale keuzevrijheid. Zo kun je zelf kiezen naar welke arts en welk ziekenhuis je gaat. Voor deze vrijheid van keuze betaal je bij ons niets extra!
PNOzorg is al zeven jaar op rij uitgeroepen tot beste zorgverzekeraar van Nederland. Vijf jaar via kiesbeter.nl en in mei 2014 voor de tweede keer door MarketResponse. Daar zijn we trots op! Ook het komend jaar zetten we ons er weer voor in om de hoogste kwaliteit te leveren.
PNO stond jarenlang bovenaan als beste zorgverzekeraar en was zeer klantvriendelijk. Maar enkele jaren geleden zijn ze overgenomen door ONVZ. Eerst was daar niets van te merken, maar sinds begin 2015 is alles bij PNO enorm achteruitgegaan. Ellenlange wachttijden bij de klantenservice. Mails worden ook pas na lange tijd beantwoord en als je al antwoord krijgt klopt dit niet of is het nietszeggend. In hun afrekeningen zitten vreemde fouten en het is heel onduidelijk waar de kosten over gaan. Zonde van zo'n goede verzekeraar.
Sterke punten Redelijke dekking en volledig vrije keuze van zorgverleners.
Zwakke punten Sinds begin 2015 slecht administratiesysteem en slechte klantenservice
PNOZorg heeft zijn zaakjes niet op orde. Het personeel bij klantenservice heeft geen idee hoe alles werkt in hun eigen bedrijf. Dit merk je wanneer je belt (en er iedere keer hetzelfde 'de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent, de wachttijd is ongeveer 10 minuten') en wanneer je mailt (en pas 5 tot 7 dagen later een mailtje terug krijgt als u deze al krijgt).
Er gaat zoveel mis bij hun administratie en als je er zelf niet 10x (letterlijk!) over belt, mailt en blijft zeuren veranderd er niks en word u zelf de dupe. Zoals: zelf rekeningen moeten betalen waar u aanvullend voor verzekerd bent (voor 50 euro in de maand extra), iedere maand een acceptgiro binnen krijgen voor de betaling van de premie terwijl u dit op automatische incasso heeft laten zetten, de website waar u niks op terug kunt vinden en waar u niks zelf kunt veranderen (want als u dit probeert dan is er een storing, of u moet even contact opnemen met de klantenservice natuurlijk!).
Sterke punten Ze kunnen heel goed reclame maken
Zwakke punten Vrijwel alles aan deze zorgverzekeraar
PNO is sterk achteruit gegaan
PNO stond jarenlang bovenaan als beste zorgverzekeraar en was zeer klantvriendelijk. Maar enkele jaren geleden zijn ze overgenomen door ONVZ. Eerst was daar niets van te merken, maar sinds begin 2015 is alles bij PNO enorm achteruitgegaan. Ellenlange wachttijden bij de klantenservice. Mails worden ook pas na lange tijd beantwoord en als je al antwoord krijgt klopt dit niet of is het nietszeggend. In hun afrekeningen zitten vreemde fouten en het is heel onduidelijk waar de kosten over gaan. Zonde van zo'n goede verzekeraar.
Sterke punten
Redelijke dekking en volledig vrije keuze van zorgverleners.
Zwakke punten
Sinds begin 2015 slecht administratiesysteem en slechte klantenservice
Slechte service op alle vlakken
PNOZorg heeft zijn zaakjes niet op orde. Het personeel bij klantenservice heeft geen idee hoe alles werkt in hun eigen bedrijf. Dit merk je wanneer je belt (en er iedere keer hetzelfde 'de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent, de wachttijd is ongeveer 10 minuten') en wanneer je mailt (en pas 5 tot 7 dagen later een mailtje terug krijgt als u deze al krijgt).
Er gaat zoveel mis bij hun administratie en als je er zelf niet 10x (letterlijk!) over belt, mailt en blijft zeuren veranderd er niks en word u zelf de dupe. Zoals: zelf rekeningen moeten betalen waar u aanvullend voor verzekerd bent (voor 50 euro in de maand extra), iedere maand een acceptgiro binnen krijgen voor de betaling van de premie terwijl u dit op automatische incasso heeft laten zetten, de website waar u niks op terug kunt vinden en waar u niks zelf kunt veranderen (want als u dit probeert dan is er een storing, of u moet even contact opnemen met de klantenservice natuurlijk!).
Sterke punten
Ze kunnen heel goed reclame maken
Zwakke punten
Vrijwel alles aan deze zorgverzekeraar