Nedasco is een extreem rigide organisatie. Dit wordt bevestigd door meerdere tussenpersonen.
Na jarenlang gedacht te hebben met een professionele leverancier te maken te hebben (Nedasco) blijkt Nedasco vooral een incassofabriek zonder enige klantenbinding.
In het verweer zegt Nedasco klantvriendelijk en bereikbaar te zijn. Het tegendeel zal ik bewijzen. Ik zal het hele dossier als de zaak is beslecht via de rechter aan Radar en de Consumentenbond overhandigen met mijn en de ervaringen van andere verzekerden en ATP en.
Mijn vader is eind januari van dit jaar overleden; begin februari wordt de premie van de zorgverzekering voor de maand februari van zijn rekening afgeschreven; ik laat dit bedrag storneren omdat er over de maand februari geen premie meer verschuldigd is.
Op 9 maart daarna ontvang ik van De Friesland een betalingsherinnering per post voor de niet betaalde premie over de maand februari; op 14 maart stuur ik De Friesland een email (met de herinnering als digitale bijlage), waarin ik aangeef dat mijn vader eind januari overleden is, en waarin ik vraag wat de waarom de premie over de maand februari toch verschuldigd is volgens De Friesland. Hierop krijg ik geen bevestiging van ontvangst, en ook geen inhoudelijke reactie.
Op 25 maart stuur ik De Friesland nogmaals een email (met dezelfde bijlage); ik vraag hen vriendelijk om alsnog op mijn email van 14 maart te reageren. Ook nu blijft de reactie uit.
Op 5 mei stuur ik per email een Klachtmail aan De Friesland, waarin ik mij erover beklaag dat ik geen reacties ontvangen heb op mijn mailberichten van 14 en 25 maart.
Vandaag, op 15 mei ontvang ik per post van "Syncasso" een betalingsherinnering waarin staat dat ik binnen 15 dagen het openstaande bedrag moet betalen, anders worden incassokosten in rekening gebracht.
Er zit een klantvriendelijk kaartje bij de brief van Syncasso, met daarop een mailadres, een telefoonnummer en hun website.
De klantvriendelijke tekst onderaan het kaartje luidt:
"Onze medewerkers houden rekening met uw persoonlijke omstandigheden en mogelijkheden. Stap voor stap werken zijn met u aan een oplossing."
Opgelucht besluit telefonisch contact op te nemen met Syncasso (er is eindelijk iemand die naar mij "luistert"); na het intoetsen van het dossiernummer krijg ik te horen wat het openstaande saldo is; wonderwel is dat 50 eurocent meer dan het bedrag dat in de brief staat; als je het vervolgmenu doorloopt en aangeeft dat je bezwaar hebt en dus van mening bent dat je niet hoef te betalen, blijkt dat je nooit een mens van vlees en bloed aan de telefoon krijgt, maar bezwaar moet indienen per email, waarna "onze deskundige medewerkers uw bezwaar inhoudelijk gaan beoordelen."
Ik besluit de bankrekening van mijn vader eens goed door te pluizen; het kan tenslotte zijn dat er overeen maand voor zijn overlijden niet is betaald, en dat er ergens een vergissing is gemaakt; Wat blijkt/ nadat ik de afgeschreven premie over de maand februari zelf heb laten storneren, heeft De Friesland ook nog eens de premie zelf "terugbetaald" op de rekening van mijn vader; er stond dus helemaal geen premie open over de maand februari, maar De Friesland had het na mijn stornering onverschulidgd op de rekening va mijn vadre overgeschreven.
Als er iemand (van vlees en bloed) van De Friesland naar mij emails had gekeken en even contact met mij had opgenomen, dan was het probleem snel uit de wereld geweest. Communicatie is zo slecht nog niet, alleen dan moet je wel iets doen met binnenkomende emails.
Voor mijzelf betekent deze ervaring dat ik mijn verzekeringen bij De Friesland opzeg en elders onderbreng; ik weet wel dat het daar misschien niet beter is, maar bij De Friesland heb ik geen goed gevoel; misschien moeten bij De Friesland zelf eens aan het communicatie-infuus.
Dit jaar problemen gehad met mijn vorige tandarts. Uiteindelijk van de inspectie en ANT gelijk gekregen. Bij een onterechte declaratie doet AnderZorg te weinig voor zijn klanten. Omdat de tandarts geen contract had heeft AnderZorg na wat bellen en mailen de handdoek in de ring gegooid.
Eind vorig jaar door ONVZ geadviseerd om mijn tandartsverzekering om te zetten i.v.m. betere vergoedingen.
Nu blijkt dat ( voor 30,00 per maand extra) een wortelkanaal behandeling niet wordt vergoed. Via mijn vorige tandartsverzekering zou dat wel vergoed zijn.
Ik ben dus gewoon slecht geadviseerd en dik genaaid.
Ik betaal een dikke premie, maar krijg geen vergoeding.
Dikke oplichters die een klacht niet eens serieus nemen.
Sterke punten Niet
Zwakke punten Adviseren klanten slecht en nemen niet hun verantwoordelijkheid
In 2015 zijn wij zonder te worden ingelicht ,overgeheveld van avero Achmea naar Nedasco .(bij ons noemen ze het ook wel fiasco) Het is in een woord een drama. Facturen van zorgverleners raken zoek of je krijgt na maanden je geld pas uitgekeerd. Het uitbetalen is vertraagd omdat ze werkvoorraad hadden wordt dan gezegd maar tijd om een factuur van het eigen risico te sturen was er wel.Regels worden zonder te worden ingelicht veranderd zodat je ineens weer een verwijskaart van de huisarts nodig hebt voor sommige zorgverleners waar het daarvoor niet nodig was. Om t allemaal nog ingewikkelder te maken,betalen ze de ene declaratie wel uit en de andere weer niet want er was een verwijskaart nodig. Als je dan vraagt waarom de een wel wordt betaald en de ander weer niet hebben ze daar geen duidelijk antwoord op. Dus wie overweegt om naar Nedasco over te stappen, doe het aub niet. Ik kan nog veel meer voorbeelden geven maar ik laat het hier maar bij. Wij stappen volgend jaar in elk geval wel over naar een andere verzekering.
Heb in 2014 een zorgverzekering afgesloten met een uitgebreide tandarts verz. Ik moest een verklaring van de tandarts geven en ik moest daarvoor ook deze hoge verzekering hebben ( deze had ik bij FNV-Menzis ).
Heb deze opgestuurd aan Independer en heb ook de hoge premie betaald..... toen ineens in Januari 2015 hebben ze zonder medeweten me een lage verzekering gegeven voor tandarts en de teveel betaalde premie terug gestort.
Ik kom hier nu achter doordat ze een nwe polis hebben gestuurt en blijkt dat de verklaring bij Delta lloyd is kwijt geraakt ?? en Independer heeft het bewijs dat ze het naar Delta lloyd hebben verstuurd.
Maar nu ik als klant wordt de dupe en krijg geen hoge verzekering en moet weer opnieuw de tandarts verklaring gaan invullen ......Terwijl ik altijd een hoge verzekering heb gehad
PNO stond jarenlang bovenaan als beste zorgverzekeraar en was zeer klantvriendelijk. Maar enkele jaren geleden zijn ze overgenomen door ONVZ. Eerst was daar niets van te merken, maar sinds begin 2015 is alles bij PNO enorm achteruitgegaan. Ellenlange wachttijden bij de klantenservice. Mails worden ook pas na lange tijd beantwoord en als je al antwoord krijgt klopt dit niet of is het nietszeggend. In hun afrekeningen zitten vreemde fouten en het is heel onduidelijk waar de kosten over gaan. Zonde van zo'n goede verzekeraar.
Sterke punten Redelijke dekking en volledig vrije keuze van zorgverleners.
Zwakke punten Sinds begin 2015 slecht administratiesysteem en slechte klantenservice
PNOZorg heeft zijn zaakjes niet op orde. Het personeel bij klantenservice heeft geen idee hoe alles werkt in hun eigen bedrijf. Dit merk je wanneer je belt (en er iedere keer hetzelfde 'de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent, de wachttijd is ongeveer 10 minuten') en wanneer je mailt (en pas 5 tot 7 dagen later een mailtje terug krijgt als u deze al krijgt).
Er gaat zoveel mis bij hun administratie en als je er zelf niet 10x (letterlijk!) over belt, mailt en blijft zeuren veranderd er niks en word u zelf de dupe. Zoals: zelf rekeningen moeten betalen waar u aanvullend voor verzekerd bent (voor 50 euro in de maand extra), iedere maand een acceptgiro binnen krijgen voor de betaling van de premie terwijl u dit op automatische incasso heeft laten zetten, de website waar u niks op terug kunt vinden en waar u niks zelf kunt veranderen (want als u dit probeert dan is er een storing, of u moet even contact opnemen met de klantenservice natuurlijk!).
Sterke punten Ze kunnen heel goed reclame maken
Zwakke punten Vrijwel alles aan deze zorgverzekeraar
Al geruime tijd verzekerd via ZZ. Bevalt nog steeds erg goed. Sinds kort ook een app om declaraties in te dienen. Voorlopig dus nog geen reden om over te stappen.
Slechte ervaringen met Nedasco
Review over NedascoNedasco is een extreem rigide organisatie. Dit wordt bevestigd door meerdere tussenpersonen.
Na jarenlang gedacht te hebben met een professionele leverancier te maken te hebben (Nedasco) blijkt Nedasco vooral een incassofabriek zonder enige klantenbinding.
In het verweer zegt Nedasco klantvriendelijk en bereikbaar te zijn. Het tegendeel zal ik bewijzen. Ik zal het hele dossier als de zaak is beslecht via de rechter aan Radar en de Consumentenbond overhandigen met mijn en de ervaringen van andere verzekerden en ATP en.
Sterke punten
De extreme klantonvriendelijkheid
Zwakke punten
De extreme klantonvriendelijkheid
n.a.v. overlijden vader
Review over De FrieslandMijn vader is eind januari van dit jaar overleden; begin februari wordt de premie van de zorgverzekering voor de maand februari van zijn rekening afgeschreven; ik laat dit bedrag storneren omdat er over de maand februari geen premie meer verschuldigd is.
Op 9 maart daarna ontvang ik van De Friesland een betalingsherinnering per post voor de niet betaalde premie over de maand februari; op 14 maart stuur ik De Friesland een email (met de herinnering als digitale bijlage), waarin ik aangeef dat mijn vader eind januari overleden is, en waarin ik vraag wat de waarom de premie over de maand februari toch verschuldigd is volgens De Friesland. Hierop krijg ik geen bevestiging van ontvangst, en ook geen inhoudelijke reactie.
Op 25 maart stuur ik De Friesland nogmaals een email (met dezelfde bijlage); ik vraag hen vriendelijk om alsnog op mijn email van 14 maart te reageren. Ook nu blijft de reactie uit.
Op 5 mei stuur ik per email een Klachtmail aan De Friesland, waarin ik mij erover beklaag dat ik geen reacties ontvangen heb op mijn mailberichten van 14 en 25 maart.
Vandaag, op 15 mei ontvang ik per post van "Syncasso" een betalingsherinnering waarin staat dat ik binnen 15 dagen het openstaande bedrag moet betalen, anders worden incassokosten in rekening gebracht.
Er zit een klantvriendelijk kaartje bij de brief van Syncasso, met daarop een mailadres, een telefoonnummer en hun website.
De klantvriendelijke tekst onderaan het kaartje luidt:
"Onze medewerkers houden rekening met uw persoonlijke omstandigheden en mogelijkheden. Stap voor stap werken zijn met u aan een oplossing."
Opgelucht besluit telefonisch contact op te nemen met Syncasso (er is eindelijk iemand die naar mij "luistert"); na het intoetsen van het dossiernummer krijg ik te horen wat het openstaande saldo is; wonderwel is dat 50 eurocent meer dan het bedrag dat in de brief staat; als je het vervolgmenu doorloopt en aangeeft dat je bezwaar hebt en dus van mening bent dat je niet hoef te betalen, blijkt dat je nooit een mens van vlees en bloed aan de telefoon krijgt, maar bezwaar moet indienen per email, waarna "onze deskundige medewerkers uw bezwaar inhoudelijk gaan beoordelen."
Ik besluit de bankrekening van mijn vader eens goed door te pluizen; het kan tenslotte zijn dat er overeen maand voor zijn overlijden niet is betaald, en dat er ergens een vergissing is gemaakt; Wat blijkt/ nadat ik de afgeschreven premie over de maand februari zelf heb laten storneren, heeft De Friesland ook nog eens de premie zelf "terugbetaald" op de rekening van mijn vader; er stond dus helemaal geen premie open over de maand februari, maar De Friesland had het na mijn stornering onverschulidgd op de rekening va mijn vadre overgeschreven.
Als er iemand (van vlees en bloed) van De Friesland naar mij emails had gekeken en even contact met mij had opgenomen, dan was het probleem snel uit de wereld geweest. Communicatie is zo slecht nog niet, alleen dan moet je wel iets doen met binnenkomende emails.
Voor mijzelf betekent deze ervaring dat ik mijn verzekeringen bij De Friesland opzeg en elders onderbreng; ik weet wel dat het daar misschien niet beter is, maar bij De Friesland heb ik geen goed gevoel; misschien moeten bij De Friesland zelf eens aan het communicatie-infuus.
###
Slechte bemiddeling
Review over AnderzorgDit jaar problemen gehad met mijn vorige tandarts. Uiteindelijk van de inspectie en ANT gelijk gekregen. Bij een onterechte declaratie doet AnderZorg te weinig voor zijn klanten. Omdat de tandarts geen contract had heeft AnderZorg na wat bellen en mailen de handdoek in de ring gegooid.
Waardeloos bedrijf. Dikke oplichters
Review over ONVZEind vorig jaar door ONVZ geadviseerd om mijn tandartsverzekering om te zetten i.v.m. betere vergoedingen.
Nu blijkt dat ( voor 30,00 per maand extra) een wortelkanaal behandeling niet wordt vergoed. Via mijn vorige tandartsverzekering zou dat wel vergoed zijn.
Ik ben dus gewoon slecht geadviseerd en dik genaaid.
Ik betaal een dikke premie, maar krijg geen vergoeding.
Dikke oplichters die een klacht niet eens serieus nemen.
Sterke punten
Niet
Zwakke punten
Adviseren klanten slecht en nemen niet hun verantwoordelijkheid
nedasco (fiasco)
Review over NedascoIn 2015 zijn wij zonder te worden ingelicht ,overgeheveld van avero Achmea naar Nedasco .(bij ons noemen ze het ook wel fiasco) Het is in een woord een drama. Facturen van zorgverleners raken zoek of je krijgt na maanden je geld pas uitgekeerd. Het uitbetalen is vertraagd omdat ze werkvoorraad hadden wordt dan gezegd maar tijd om een factuur van het eigen risico te sturen was er wel.Regels worden zonder te worden ingelicht veranderd zodat je ineens weer een verwijskaart van de huisarts nodig hebt voor sommige zorgverleners waar het daarvoor niet nodig was. Om t allemaal nog ingewikkelder te maken,betalen ze de ene declaratie wel uit en de andere weer niet want er was een verwijskaart nodig. Als je dan vraagt waarom de een wel wordt betaald en de ander weer niet hebben ze daar geen duidelijk antwoord op. Dus wie overweegt om naar Nedasco over te stappen, doe het aub niet. Ik kan nog veel meer voorbeelden geven maar ik laat het hier maar bij. Wij stappen volgend jaar in elk geval wel over naar een andere verzekering.
Sterke punten
Geen
Zwakke punten
Teveel om op te noemen
Slechte verzorging van je aanvraag en controle
Review over IndependerHeb in 2014 een zorgverzekering afgesloten met een uitgebreide tandarts verz. Ik moest een verklaring van de tandarts geven en ik moest daarvoor ook deze hoge verzekering hebben ( deze had ik bij FNV-Menzis ).
Heb deze opgestuurd aan Independer en heb ook de hoge premie betaald..... toen ineens in Januari 2015 hebben ze zonder medeweten me een lage verzekering gegeven voor tandarts en de teveel betaalde premie terug gestort.
Ik kom hier nu achter doordat ze een nwe polis hebben gestuurt en blijkt dat de verklaring bij Delta lloyd is kwijt geraakt ?? en Independer heeft het bewijs dat ze het naar Delta lloyd hebben verstuurd.
Maar nu ik als klant wordt de dupe en krijg geen hoge verzekering en moet weer opnieuw de tandarts verklaring gaan invullen ......Terwijl ik altijd een hoge verzekering heb gehad
Sterke punten
niks
Zwakke punten
veel
PNO is sterk achteruit gegaan
Review over PNOzorgPNO stond jarenlang bovenaan als beste zorgverzekeraar en was zeer klantvriendelijk. Maar enkele jaren geleden zijn ze overgenomen door ONVZ. Eerst was daar niets van te merken, maar sinds begin 2015 is alles bij PNO enorm achteruitgegaan. Ellenlange wachttijden bij de klantenservice. Mails worden ook pas na lange tijd beantwoord en als je al antwoord krijgt klopt dit niet of is het nietszeggend. In hun afrekeningen zitten vreemde fouten en het is heel onduidelijk waar de kosten over gaan. Zonde van zo'n goede verzekeraar.
Sterke punten
Redelijke dekking en volledig vrije keuze van zorgverleners.
Zwakke punten
Sinds begin 2015 slecht administratiesysteem en slechte klantenservice
Slechte service op alle vlakken
Review over PNOzorgPNOZorg heeft zijn zaakjes niet op orde. Het personeel bij klantenservice heeft geen idee hoe alles werkt in hun eigen bedrijf. Dit merk je wanneer je belt (en er iedere keer hetzelfde 'de wachttijd is langer dan u van ons gewend bent, de wachttijd is ongeveer 10 minuten') en wanneer je mailt (en pas 5 tot 7 dagen later een mailtje terug krijgt als u deze al krijgt).
Er gaat zoveel mis bij hun administratie en als je er zelf niet 10x (letterlijk!) over belt, mailt en blijft zeuren veranderd er niks en word u zelf de dupe. Zoals: zelf rekeningen moeten betalen waar u aanvullend voor verzekerd bent (voor 50 euro in de maand extra), iedere maand een acceptgiro binnen krijgen voor de betaling van de premie terwijl u dit op automatische incasso heeft laten zetten, de website waar u niks op terug kunt vinden en waar u niks zelf kunt veranderen (want als u dit probeert dan is er een storing, of u moet even contact opnemen met de klantenservice natuurlijk!).
Sterke punten
Ze kunnen heel goed reclame maken
Zwakke punten
Vrijwel alles aan deze zorgverzekeraar
Erg tevreden
Review over Zorg en ZekerheidAl geruime tijd verzekerd via ZZ. Bevalt nog steeds erg goed. Sinds kort ook een app om declaraties in te dienen. Voorlopig dus nog geen reden om over te stappen.